tim polfliet grafiek
© stem

O wonder, klein wonder - Tim Polfliet nodigt uit

SteM Sint-Niklaas - division SteM Zwijgershoek

O wonder, klein wonder is een tentoonstelling voor kinderen en iedereen die ooit kind is geweest.
Met werk van illustratoren en beeldend kunstenaars. Het luik ‘O wonder’ toont grafiek als techniek voor illustraties: een houten plaat, een kartonnen sjabloon, de inkt, de drukpers, de eerste afdruk. De verwondering is van het gezicht te lezen als een kind voor het eerst een prent afdrukt. Het onderdeel ‘klein wonder’ belicht illustraties, objecten en films die baden in een sfeer van bevreemding en verwondering.
Tijdens de tentoonstelling wordt een grafiekatelier ingericht. Vakmensen zullen workshops geven rond grafische technieken. Illustratoren komen vertellen hoe zij hun techniek gebruiken om een illustratie te maken.

zondag 14 april
14 tot 17 uur: Ga op ontdekking in het rijke en gevarieerde aanbod in de tentoonstellingen en loop misschien uw favoriete illustrator tegen het lijf.
Ben je er graag bij? Reserveer voor 11 april 03 778 34 50 (kantooruren) of reservatiemusea@sint-niklaas.be

Zaterdag en zondag 4 en 5 mei
Grafiekweekend ‘Drukdrukdruk’’ i.s.m. Kunstwerkt
Tijdens dit weekend kleeft er inkt aan je handen en kom je ogen te kort. Drukdrukdruk, dat is: prachtige prints, fascinerende persen, trage technieken en veel inspiratie.

‘O merveille, petite merveille’ est une exposition pour les enfants et tout autant pour chaque personne qui a été, a un certain moment, enfant. On y voit les oeuvres d’art créés par des illustrateurs et artistes contemporains. Le composant ‘ O merveille’ affiche le graphique comme une technique pour les illustrations : une plaquette de bois, un gabarit en carton, l’encre, l’imprimerie, la première impression. La merveille se lit sur le visage quand un enfant, pour la première fois, voit son propre oeuvre d’art fait sur place. La section ‘Petite merveille’ montre les illustrations, les objets et les films qui sont baignés dans une atmosphère d’étrangeté et d’émerveillement. Lors de l’exposition les visiteurs peuvent suivre un atelier graphique. Des artistes donnent des ateliers expliquant des techniques graphiques. Des illustrateurs viennent vous montrer comment ils utilisent leurs techniques pour faire une illustration.
Agenda: 4 et 5 mai 2019
Weekend ‘Drukdrukdruk’.
En association avec ‘Kunstwerkt’. Durant ce week-end là: de l’encre sur vos mains et plein de choses a voir: des belles estampes, des presses d’imprimerie fascinantes, des techniques lentes et plein d’inspiration.

dimanche à dimanche

Zwijgershoek 14