Het Maison de l'Imprimerie

Een plek die in het teken staat van de ambachten en kunsten rond boekdrukkunst en papier. Het museum vormt een warm kader waar iedereen met elkaar in dialoog treedt.

Het Maison de l'Imprimerie is een plek die in het teken staat van de ambachten en kunsten rond boekdrukkunst en papier. Het opvallendste kenmerk van dit museum is dat het ervoor zorgt dat het industriële erfgoed bewaard blijft en actief tentoongesteld wordt. Tot de technieken en de knowhow in het museum behoren onder andere het vervaardigen van papier op traditionele wijze, zetwerk en boekdrukkunst, gravure, lithografie, lettertype, boekbinden en tal van andere technieken waarbij papier centraal staat. Het museum richt zich tot jong en oud, en zowel groepen als individuele bezoekers zijn er welkom. Het museum vormt een warm kader waar iedereen met elkaar in dialoog treedt. De wens van het museum is dan ook dat ieders individuele ervaring leidt tot wederzijdse verrijking. De collectie bestaat uit verschillende machines en uitrustingen zoals drukpersen, diepdrukpersen, lettergiemachines, bandstempels, enz. Twee tot drie keer per jaar organiseert het Maison de l’Imprimerie diverse tijdelijke tentoonstellingen : een gevarieerde keuze die het mogelijk maakt om de geweldige rijkdom van de wereld van de boekdrukkunst te illustreren.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

di - vr: 9:00 - 17:00
za: 09:00 - 16:00