art et marges musée museum

Het art et marges musée museum is een museum voor outsiderkunst dat de grenzen van kunst in vraag stelt. In de tentoonstellingen worden dan ook kunstenaars van zowel binnen als buiten de marge samengebracht.

Het art et marges musée museum presenteert een verzameling outsiderkunst (rechtstreeks verwant met de art brut) die sinds de jaren '80 in opbouw is. De collectie bestaat uit werken van autodidactische kunstenaars en personen die verbonden zijn aan kunstateliers voor mensen met een mentale handicap of die opgenomen zijn in een psychiatrische instelling.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - zo: 11:00 > 18:00

Gesloten: maandag, montagedagen voor tentoonstellingen, 25 december en 1 januari