Museum van de Nationale Bank van België

Kom de rijke en vaak verrassende verzameling betaalmiddelen van de Nationale Bank bewonderen in een prachtig 19e-eeuwse bankgebouw. Daarnaast maken allerlei interactieve toepassingen en spelletjes je wegwijs in de activiteiten die ze uitoefent.

Duik onder in de wereld van de banken en het geld, in een 19e-eeuwse bankgebouw waarvan de architectuur prachtig bewaard is gebleven. Van goederengeld tot munten, van de Belgische frank tot de euro, de hele geschiedenis van de betaalmiddelen trekt aan jou voorbij op de met licht overgoten gaanderij van de eerste verdieping

Hoe weet je of een biljet echt of vals is? Wat doet de Nationale Bank om te vermijden dat de prijzen de pan uitrijzen? Mogen banken om het even wat doen met jouw spaargeld? Met je audiogids ontdek je de antwoorden op die vragen, via een hele reeks video’s en interactieve toepassingen in de indrukwekkende lokettenzaal op de benedenverdieping.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

ma - vr: 09:00 - 17:00
za - zo: gesloten

Gesloten op 7 en 10 april, 1, 18, 19 en 29 mei, 21 juli, 15 augustus, 1 november en van 25 tot 29 december 2023.

Dit museum is gratis voor alle bezoekers, maar museumPASSmusées wil het ook zijn pashouders van harte aanbevelen.
Het museum verkoopt geen museumpas aan de balie.

Warmoesberg 57
1000 Brussel