Yper Museum

Lakenstad. Middeleeuwse grootstad. Vestingstad. Verwoeste en wederopbouwstad. Kattenstad. Vredesstad. Ieper was en is het allemaal. Het Yper Museum brengt je elf eeuwen Ieper en Westhoek. Het decor is ook niet mis in een vleugel van de Lakenhallen.

Lakenstad. Middeleeuwse grootstad. Vestingstad. Verwoeste en wederopbouwstad. Kattenstad. Vredesstad. Ieper was en is het allemaal. Het decor is niet mis. Het Yper Museum zit in een vleugel van de Lakenhallen, Europa’s grootste burgerlijke complex in neo-gotische stijl. In de Lakenhallen huizen we naast het In Flanders Fields Museum. Dat maakt van onze Lakenhallen meteen één groot museumgebouw. Het Yper Museum brengt je elf eeuwen Ieper en Westhoek. Je ontdekt er een unieke collectie insignes, kaarten, topschilderijen, archeologische vondsten, munten, kant- en handwerk en nog zoveel meer. Kinderen kunnen letterlijk middenin het middeleeuwse Ieper plaatsnemen dankzij de reuzegrote maquette van de stad. De armband met kattenpoot maakt van je bezoek aan het Yper Museum een persoonlijke en speelse belevenis.

Ga gratis met de museumpas
245 Belgische musea in 1 pas

01/04 > 30/09: