SteM Sint-Niklaas - afdeling SteM Zwijgershoek

Het SteM brengt met een uitgelezen selectie van voorwerpen, documenten, beeld en geluid de rijke geschiedenis van Sint-Niklaas en het Waasland tot leven.

Het verleden spreekt u toe, uiteraard aan de hand van materiële objecten, maar ook via drie universele verhalen over de mens. De stem van de mens neemt u mee op een traject doorheen de tijd, van de prehistorie tot de 21ste eeuw. De permanente collectie, gepresenteerd in een verbouwde fabriekshal, brengt de drie verhaallijnen ‘mens en materie’, ‘mens en machine’ en ‘mens en lichaam’ tot leven. In een publiek toegankelijk depot krijgt u rechtstreeks toegang tot de museumreserves. Tenslotte beschikken wij over een actief breiatelier.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

di - vr: 13:30 - 17:00
za: 13:00- 17:00
zo: 11:00 - 17:00

Gesloten: ma, 25/12, 26/12, 1/01, 2/01
Wintersluiting: laatste 2 weken van december en eerste twee weken van januari

Opgelet: Stem Zwijgershoek sluit vanaf 31 december 2023 en tot juni 2025 tijdelijk de deuren voor werken aan het gebouw en de opstelling. Het breiatelier blijft wel toegankelijk tijdens de werkzaamheden.

Zwijgershoek 14
9100 Sint-Niklaas