Dru!f, huis van de tafeldruif

In Dru!f, huis van de tafeldruif, ontdek je heel wat materiaal geschonken door serristen uit de Druivenstreek. De gebruiksvoorwerpen illustreren het vakmanschap van de serrist tot meer dan 100 jaar terug.

Een deel van de collectie ontdek je in de nieuwe expo 'Stap in de voetsporen van een echte serrist'. Je ontdekt hoe de tafeldruif wordt geteeld: van de oudste technieken tot de huidige technologieën. De geschiedenis van het ontstaan van de tafeldruif van 1865 tot vandaag kent veel hindernissen en wordt weergegeven op serreglas. Gezinnen met kinderen van 5 tot 12 jaar gaan op druivenexpeditie tijdens een verrassende zoektocht in het museum.
Heb je nog zin in een fietstocht, wandeling of bezoek aan een serrist? Ontdek de recreatieve, culturele en gastronomische troeven van de druivenstreek in de toeristische onthaalruimte. Tal van sfeerbeelden, folders en toeristische info helpen je op weg voor een onvergetelijke uitstap.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Van 1/4 tot 31/10:
di- vr: 13:00 > 17:00
za - zo: 10:00 > 18:00

Gesloten: maandag
Gesloten van 1 november tot 31 maart

Dit museum is gratis voor alle bezoekers, maar museumPASSmusées wil het ook zijn pashouders van harte aanbevelen.

Waversesteenweg 2
3090 Overijse