René Magritte Museum & Museum voor Abstracte Kunst

Gerestaureerd appartement van René Magritte, aangevuld met een tentoonstelling over zijn carrière en het surrealisme. Sinds 2019 is er een museum voor abstracte kunst aan verbonden, met meer dan 200 werken van Belgische kunstenaars tentoongesteld.

Het René Magritte Museum is gevestigd in het huis waar de beroemde surrealist de helft van zijn oeuvre heeft geschilderd.
Van 1930 tot 1954 huurde de kunstenaar de benedenverdieping van dit huis, dat in 1999 volledig tot museum werd verbouwd. Boven het zorgvuldig gerestaureerde appartement is er een tentoonstelling te bekijken, verspreid over twee verdiepingen, met zeldzame documenten en werken op papier.
Sinds november 2019 opende in het gebouw ernaast - en ermee verbonden - een nieuw museum voor abstracte kunst. Dit laatste doet ons eraan herinneren dat Magritte in zijn jeugd ook een pionier van de abstracte kunst in België was. De collectie omvat meer dan 200 werken uit de hele 20e eeuw, zowel geometrische als lyrische abstracte werken. Het bezoek is een echte reis tussen het surrealisme en de abstractie in België, met Magritte als middelpunt.

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

Vanaf 8 april 2024:
wo > vr : 13:00 > 18:00
za > zo: 10:00 > 18:00 OP RESERVATIE via de website van het museum

Gesloten: maandag, dinsdag, op 1/01 en 25/12

Esseghemstraat 137
1090 Jette
info@magrittemuseum.be

Faciliteiten

• Shop

NMBS Jette

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.