Fiona Tan, Ruins, 2020, courtesy Frith Street Gallery
© @Fiona Tan, Ruins, 2020, courtesy Frith Street Gallery

Expo "Comme le mur qui attend le lierre"

MACS - Museum voor Hedendaagse Kunsten van Grand-Hornu

Zoals de muur die op de klimop wacht, opgevat als een poëtische reflectie over het thema ruïnes, brengt het werk van Fiona Tan, Daniel Turner en Oriol Vilanova bijeen. Deze tentoonstelling suggereert dat de bouwwerken die door de mens gemaakt zijn, niet echt ‘beschermd zijn tegen de tijd’, maar eerder ‘de tijd beschermen’. De drie kunstenaars werpen een kritische blik op de paradox van een moderniteit die gedreven wordt door veroudering.

Rondleidingen in bubbels worden aangeboden van dinsdag tot en met vrijdag (om 14.00 uur, 15.00 uur en 16.00 uur) en zondag. 25 € tijdens de week / 30 € in het weekend (exclusief toegangsticket). Max. Hoogte 6 persoons. De geldende sanitaire maatregelen blijven van kracht.
Enkel op reservatie (min. 48 uur op voorhand) reservations@grand-hornu.be of +32 (0) 65613902.

tot en met

Rue Sainte-Louise 82