Didier Comès, l’encrage ardennais
© Abbaye de Stavelot

Didier Comès, de Ardense verankering

Abdij van Stavelot

Bijna zes jaar na het overlijden van de stripauteur, is de tentoonstelling "Didier Comès, de Ardense verankering" het resultaat van een schitterende samenwerking tussen de familie
van de auteur, de Koning Boudewijnstichting en het Musée en Piconrue in Bastenaken.
Het is de tentoonstelling van een verontrustende verhalenverteller, een dichter van de dierlijke en plantaardige wereld met een tekenstijl, gedomineerd door zwart en wit, gaande van bijzonder gedetailleerd realisme naar een absolute abstractie. Comès werpt zich op als een
van de grootste naoorlogse Belgische striptekenaars. In de marge van de commerciële modi en dictaten creëerde hij een eigen universum, gedomineerd door het geweld van de kijk op verschillen, mogelijk gemaakt door toverkunsten en heidense rites doordrongen van fantasieën en dromen... Deze tentoonstelling gaat terug naar de roots van de creatie, de persoonlijke belevenissen, historische referenties, ontdekkingstochten en ontmoetingen die Didier Comès hebben geleid in de creatie van zijn albums. Ze opent een etnografische dialoog tussen zijn tekeningen en voorwerpen in leen van musea en particuliere verzamelaars.
Een ongelooflijk materieel en immaterieel patrimonium voor u te ontdekken!
In het kader van de tentoonstelling: conferenties, concerten...
Gesloten 01/01, op Laetarezondag en -maandag, en op 25/12 !
Bezoekers met een museumPASSmusées betalen geen supplement !

woensdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 10:00 tot 18:00