Destination Spa ! Les plaisirs de la villégiature à la Belle Époque
© Musée de la Ville d’eaux – Villa Royale

Destination Spa! De geneugten van de Belle Époque vakanties

Musea van de Kuurstad

"In Spa wordt het leven in de open lucht doorgebracht, op klaarlichte dag, te paard, te voet, met de auto, in een praatje, in een rustige wandeling " Jules Janin.
Tijdens de Belle Époque wordt de kuur in Spa verrijkt met vele extra's die voldoen aan de verwachtingen van een bourgeoisie die op zoek is naar pure lucht en ontspanning.
Kansspelen, paardenraces en -wedstrijden, concerten en operettes, bloemengevechten en allerlei soorten attracties fleuren het verblijf van buitenlanders wonende in de vele villa's en comfortabele hotels van de stad op.
Onze tentoonstelling illustreert deze opmerkelijke ontwikkeling van het vakantieoord met foto's, objecten, affiches en oude documenten, getuigenissen en video's.
Opgericht in het kader van het Unesco-project "The Great Spas of Europe", volgt dit evenement op de tentoonstelling "Au bain! "vorig jaar gepresenteerd.

dinsdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 14:00 tot 18:00