Pieter Vermeersch, Untitled, 2016.
© Pieter Vermeersch, Untitled, 2016. Foto: Pieter Huybrechts

Pieter Vermeersch

M Leuven

Pieter Vermeersch combineert in zijn werk schilderkunst en architectuur en zoekt daarbij de relaties op tussen representatie, tijd, ruimte en kleur. Buiten de grenzen van het doek resulteert zijn onderzoek in grote ruimtelijke ingrepen die de ruimte manipuleren. De schilderkunstige installaties of graduele muurschilderingen scheppen picturale krachtige ervaringen die fysiek op de toeschouwer werken. Meer recent werkt Vermeersch met marmer waar hij schilderkunstig op ingrijpt en zo een nieuwe laag aanbrengt op de gekristalliseerde tijd van het materiaal.

Binnen de ruimtelijke ervaring vervaagt Vermeersch de scheiding tussen het twee- en driedimensionale, het niet-materiële en het tastbare, tijd en ruimte. Op die manier ontdek je een dynamische dialoog tussen verschijnen en verdwijnen.

M brengt een grote tentoonstelling met nieuw werk en een selectief overzicht van zijn praktijk. Vermeersch vertrekt hiervoor van de specifieke museale en architecturale context van de tentoonstellingsruimtes.

Curator: Eva Wittocx

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 11:00 tot 18:00