Exposition - « HEALING – VERTUS CURATIVES – LES INFIRMIERES BELGES »
© Plugstreet 14-18 experience

“HEELKRACHT - DE BELGISCHE VERPLEEGSTERS” TENTOONSTELLING

Plugstreet 14-18 experience

Het interpretatiecentrum “Plugstreet 14-18 experience” brengt van 5 april tot 9 mei 2021 de tentoonstelling over het thema van de geneeskunde in 14-18.Dagelijks van 10.00 u. tot 17.00 u.

Kom en ontdek de rol van de Belgische verpleegsters en de medische hulpmiddelen gebruikt tijdens het eerste wereldconflict.
U krijgt bijkomende informatie over de regio van Comines-France en Ploegsteert evenals een vergelijking tussen onze huidige pandemie en de verwoestende Spaanse griep.

Deze tentoonstelling wordt aangevuld met verhalen en met talrijke voorwerpen uit de medische wereld en is een realisatie in samenwerking met de stad Poperinge, de Geschiedkundige kring van Komen-Waasten, Mevrouw Chantal Bertouille, de stand Komen (Frankrijk) met de heer Michel Sence en de vereniging Front Schwein.

tot en met

Rue de Messines 156