Aan de Berlijnse Muur. Oost-Duitsland, 1965 / Le long du Mur de Berlin. Allemagne de l’Ouest, 1965
© Leonard Freed / Magnum Photos

Leonard Freed - Worldview–verlengd tot 12 mei 2019

Joods Museum van België

Deze tentoonstelling werd ontwikkeld in partnerschap met het Amerikaanse agentschap Magnum en brengt een retrospectieve van het werk van de joodse Amerikaanse fotograaf Leonard Freed (1929 – 2006).

Minderheden, oorlog, revolutie, rassendiscriminatie, werk, plezier, ordehandhaving, armoede, kunst en ook het dagelijks leven staan centraal in het werk van deze “documentaire fotograaf”. Leonard Freed probeert de redenen te begrijpen die mensen ertoe drijven om te doen wat ze doen, door aandacht te hebben voor sleutelmomenten in de politieke geschiedenis van de wereld, die hij beleeft als geëngageerd getuige. Het Israëlisch-Palestijns conflict (sinds 1948), de burgerrechtenbeweging in de Verenigde Staten (1954 – 1968), Duitsland tijdens de Koude Oorlog en ook de revolutie in Roemenië (1989): Leonard Freed kiest zijn onderwerpen allerminst toevallig en wil met zijn foto’s een aanklacht formuleren tegen de wereld zoals hij is.

Kom en (her)ontdek, dankzij de unieke kijk van een van de grote fotografen van de twintigste eeuw, de gebeurtenissen die de hedendaagse geschiedenis hebben getekend.

donderdag tot en met zondag

Minimenstraat 21
1000 Brussel