Kleureyck |  Van Eycks kleuren in design
© Design museum Gent

Kleureyck | Van Eycks kleuren in design

Tijdelijk gesloten

Design Museum Gent (gesloten wegens renovatie)

Laatste week Kleureyck! We zijn deze donderdag, vrijdag en zaterdag open tot 20:00 zodat je de expo rustig kan bezoeken. Boek snel je late night tickets.

Waar komt kleur vandaan? Hoe maak je kleur? Wat is de impact van kleur? Voor het Van?Eyck-jaar in Gent brengt het museum een grote tentoon­stelling over ­vernieuwend en divers kleurgebruik. De expo vertrekt van­uit Jan van Eycks ongeziene schakeringen en laat zien wat kleur betekent voor heden­daagse designers.

Wandel doorheen de 8 kleurgroepen van Van Eyck in een pigmenten­parcours. Zo'n 100 designstukken tonen je hoe licht, materie en patronen een effect hebben op kleur. Je loopt langs inspirerende kleur­experimenten uit product- & textielontwerp, keramiek en glas­kunst. In?een aantal onderzoeks­projecten testen designers hoe ze kleur kunnen beïnvloeden en welke invloed kleur heeft op ons.

Ervaar zelf de kracht van kleur in de experience rooms. Elf designers kregen elk een kamer om te werken rond het thema kleur en zintuigen: ze laten je onder meer kleur zien, proeven en horen. De speciaal ontwikkelde ruimtes laten een spectrum aan belevingen los op groot en klein.

Tijdelijk gesloten

maandag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 9:30 tot 17:30