Barok Burez Meisje met tulpen
© foto Athos Burez

Barok Burez

MAS

Vanaf 1 juni 2018 verwelkomt het MAS de jonge fotograaf-kunstenaar, Athos Burez, met een fotoreeks over barok in de wandelboulevard. Met 80 beelden en installaties zorgt hij voor een eigenzinnige en hedendaagse kijk op verschillende genres uit de stijlperiode: stillevens, portretten, landschappen en interieurs. Het werk van Burez kenmerkt zich door een haast surrealistische kijk op vertrouwde beelden, waardoor zijn foto’s vaak tussen twee werelden lijken te zweven. In deze fototentoonstelling gaan oude barokke elementen hand in hand met het nu. Zo ontstaat een geheel nieuwe en unieke barokke beeldcultuur.

De tentoonstelling vindt plaats in de wandelboulevard van het MAS. In de vitrines langs de roltrappen en op de grote lichtwanden vind je de Athos Burez’ barokke interpretatie van de stad. Het is de eerste keer dat het werk van Burez in een solotentoonstelling te bewonderen is in Antwerpen.

vrijdag tot en met zondag

Hanzestedenplaats 1
2000 Antwerpen