Restauratie Lam Gods
© Lukas - Art in Flanders VZW, photo Hugo Maertens

Restauratie Lam Gods

Museum voor Schone Kunsten Gent (MSK)

In het najaar van 2012 start de restauratiecampagne van De aanbidding van het Lam Gods van de gebroeders Van Eyck. De restauratie van het schilderij duurt vijf jaar en verloopt in fases.

In het Museum voor Schone Kunsten worden de panelen gerestaureerd achter glas. De restauratie is zo live te volgen voor het publiek in het museum. Tijdens de hele restauratiecampagne blijft het Lam Gods, met uitzondering van de panelen die in restauratie zijn, opgesteld in de Sint-Baafskathedraal en voor het publiek toegankelijk. Het Provinciaal Cultuurcentrum Caermersklooster in Gent zal instaan voor de ontsluiting van deze bijzondere restauratie voor een breder publiek met een educatieve tentoonstelling en diverse initiatieven.

Tijdens de schoolvakanties is het museum dagelijks open van 10 tot 18 uur (gesloten op maandag).

vrijdag tot en met dinsdag

Open op:

• Dinsdag van 9:30 tot 17:30