Super Marionnettes
© Musée de la Vie wallonne

"SUPERMARIONETTEN – DE TENTOONSTELLING WAAR JIJ DE SUPERHELD BENT!"

Museum van het Waalse Leven

Er is paniek in de poppenwereld! De duivel heeft de deur van de hel geopend en Nanesse is ontvoerd door angstaanjagende wezens. Om de situatie te redden, hebben de poppen superhelden nodig om Tchantchès in zijn missie te helpen. En waarom niet? Om dit te bereiken, moet je zes vreemde werelden overbruggen die bevolkt zijn door poppen en moet je in testen van kracht en vaardigheid slagen. Net als in een videogame kun je alleen toegang krijgen tot de volgende wereld als je de verborgen index kunt vinden. Je zult het rumoer van de ridderlijkheid, de magie van de Féérie, de waanzin van het laboratorium, de vloed van de schaduwen, de illusie van de schermen en ten slotte de angst voor de onderwereld moeten trotseren. Als je alle beproevingen doorstaat, kun je Nanesse redden en de duivel terugzenden naar waar hij van is gekomen. Ontworpen voor jong en oud, is 'SUPER MARIONNETTES' een expo-game waarin de bezoeker-speler leert terwijl hij plezier maakt. Een originele manier om dit rijke erfgoed te ontdekken. De tentoonstelling belicht de poppenverzameling van het Museum van het Waalse Leven: met een staf, schede, schaduwen en draden en stukken uit andere musea zoals de Gadagne Musea in Lyon, het Poppentheater. van Doornik, het Museum van Hedendaagse Geschiedenis in Parijs, het Museum aan de Stroom in Antwerpen ...
Gesloten op 1 mei, op 1 november en op 25 december!

donderdag tot en met dinsdag

Cour des Mineurs
4000 Luik