Crush. Rencontres inattendues entre design et art
© Design Museum Brussels

Crush. Onverwachte ontmoetingen tussen design en kunst

Design Museum Brussels

Het Design Museum Brussels en het Museum van Elsene ontmoeten elkaar in een ritmische en spontane pas de deux in de tentoonstelling Crush die ongeziene verbanden toont tussen stukken van the Plastic Design Collection en de kunstwerken van het Museum van Elsene.

Op uitnodiging van het Design Museum Brussels haalt het Museum van Elsene een selectie van schilderijen, beeldhouw- werken, foto’s en tekeningen uit zijn reserves om treffende verbanden en bijzondere overeenstemmingen te creëren met the Plastic Design Collection.

Via een visueel of inhoudelijk spel, formele intuïties of uitbarstingen van collectief geheugen, stellen de crushes een reeks spontane associaties voor tussen twee creatiedomeinen. Deze creatieve en visueel onverwachte dialoog onderstreept de eigenheid en de verscheidenheid van de twee collecties, die in een nieuw licht worden onthuld, zonder enige bescheidenheid.

Met deze gedurfde tentoonstelling bieden het Museum van Elsene en het Design Museum Brussels een ongecomplexeerde kijk op creatie, waarbij de grenzen tussen de disciplines vervagen voor de ogen van een divers publiek.

donderdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 11:00 tot 19:00