Transitory Suppository: Act #I Another Leader, 2016     Videostill
© Nástio Mosquito

Nástio Mosquito - Moore's Bad & Better Mundi

Museum Dhondt-Dhaenens (tijdelijk gesloten wegens renovatie)

Nástio Mosquito werkt in multimedia, performance en gesproken woord. Vaak plaatst Mosquito zichzelf centraal in het werk om globale en Afrikaanse politieke topics aan de kaak te stellen aan de hand van imitatie en mimesis. Hij neemt meestal rollen aan die niet zozeer zijn eigen gekoesterde overtuigingen weerspiegelen. Zijn fictieve personae verraden eerder slinkse observaties over menselijke dwaasheden die zich in het moderne leven manifesteren.

De tentoonstelling in het museum Dhondt-Dhaenens dompelt de bezoeker onder in het universum van de fictieve leider A.L. Moore, president van Botrovia. A.L. Moore kende zijn belangrijkste doorbraak dankzij de verkoop van 16 containers valse lederen portefeuilles die in China werden geproduceerd. Het personage ontstond in 2016 en leeft sindsdien voort in allerlei performances, video’s en installaties. Met Moore's Bad & Better Mundi brengt het MDD voor het eerst de illustere wereld van A.L. Moore samen in een groot totaalproject.

zondag tot en met zondag

Open op:

• Woensdag van 10:00 tot 17:00