Cokeryen
© museum Snijders&Rockoxhuis

Cokeryen. Photo Film Food Tony Le Duc/Frans Snijders

Het Snijders&Rockoxhuis

Culinair fotograaf Tony Le Duc slaagt erin basisvoedsel tot kunst te verheffen. Een gave die ook barokschilder Frans Snijders had. Le Duc laat zich inspireren door barokken voedingstillevens en zorgt met nieuw foto- en videowerk voor een andere kijk op barok. Letterlijk en figuurlijk.

Carper ende ghimber, caneel ende rosijn, Quaeckels, lijstres, vincken ende diergelijcke in deech, Potagie.....

Een greep uit het menu van de 17de-eeuwse burger. De ingredienten ervan vind je in de imposante markttaferelen en stillevens van Frans Snijders en zijn tijdgenoten. Culinair fotograaf Tony Le Duc heeft met Snijders dat scherpe oog gemeen. Zijn beelden verheffen basisvoedsel tot kunst. Le Duc tovert met kleur en compositie. Zet zijn foto's naast de 17de-eeuwse stillevens en je krijgt een bijzonder spanningsveld.

Een heerlijke tentoonstelling in het huis en de studio van Frans Snijders himself.

De tentoonstelling vindt plaats in het kader van het culturele stadsfestival ‘Antwerpen Barok 2018. Rubens inspireert’. Meer informatie en het volledige programma vindt u terug op www.antwerpenbarok2018.be.

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00