Horta & Wolfers
© Horta & Wolfers

Horta & Wolfers

Museum Kunst & Geschiedenis

105 jaar na de plechtige inhuldiging van de juwelierszaak Wolfers Frères in 1912, zal de winkel opnieuw in zijn authentieke opstelling worden getoond.

Daarvoor werd in het Jubelparkmuseum een zaal vrijgemaakt van quasi dezelfde oppervlakte en vorm als de ruimte die Victor Horta had voorzien in het gebouw gelegen in de Arenbergstraat in Brussel. Op basis van een grondige historische studie worden de vitrines en toonbanken geplaatst zoals Horta ze had voorzien. Daarvoor werd de kleine, voorlopige opstelling van het meubilair in het museum ontmanteld en werden de opgeslagen interieurelementen uit de reserves gehaald. Ook de oorspronkelijke toegangsdeuren zullen worden geïntegreerd. Zo zullen de bezoekers de zaal betreden zoals vroeger het uitgelezen cliënteel de juwelierszaak binnen wandelde.

woensdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 9:30 tot 17:00