Tijdelijke tentoonstelling: ‘Vrouwen gooien zich in de strijd’
© Tijdelijke tentoonstelling: ‘Vrouwen gooien zich in de strijd’

Tijdelijke tentoonstelling: ‘Vrouwen gooien zich in de strijd’

Tijdens de Eerste Wereldoorlog verandert de rol van vrouwen voorgoed. De oorlog dwingt hen massaal uit huis te werken, in een maatschappij die door mannen wordt gedomineerd. Het gevolg is emancipatie op alle vlak. De tentoonstelling ‘Vrouwen gooien zich in de strijd’ belicht dit thema vanuit een uniek personage: Léonie Keingiaert de Gheluvelt. In 1921 wordt zij de eerste vrouwelijke burgemeester van België in Geluveld, vandaag een deelgemeente van Zonnebeke, PRAKTISCH: Locatie: MMP1917, Berten Pilstraat 5a, 8980 Zonnebeke Openingsuren: Van maandag tot en met zondag, telkens van 10u tot 17u30 met laatste toegang om 16u30. Voor een optimale museumervaring, raden wij aan om het bezoek ten laatste om 16u00 te starten.

€10,5 Gratis met museumpas

• tot