Fiona Tan

Vanaf april 2019 presenteert het MAC’s L’Archive des ombres, de eerste museale tentoonstelling van Fiona Tan in België. Deze internationaal gerenommeerde kunstenares verkent al twintig jaar lang de uithoeken van het geheugen met installaties waarin ze foto’s, video’s, films, tekeningen en archiefdocumenten combineert. Voor deze gelegenheid zal Fiona Tan, naast twee video’s die kenmerkend zijn voor haar werk, de resultaten presenteren van haar onderzoek in de archieven van Paul Otlet, die in het Mundaneum worden bewaard. Geïnspireerd door de visionaire en creatieve persoonlijkheid van Paul Otlet werkte de kunstenares een ambitieus en poëtisch project uit rond het geheugen, waarbij ze fictie en werkelijkheid vermengt, naar het voorbeeld van de Argentijnse schrijver Jorge Luis Borges.

zondag tot en met zondag

Rue Sainte-Louise 82
7301 Hornu