Brussels Touch
© Brussels Touch

Brussels Touch

Mode & Kant Museum

De Belgische mode is een belangrijk fenomeen op de internationale scene! Maar kunnen we het ook over Brusselse mode hebben? Aan de hand van het talent van 33 ontwerpers bevraagt Brussels Touch de kenmerken van deze tegenstroom in de Belgische mode, die nog te weinig bekend is bij het grote publiek. Op basis van zijn uitgebreide collecties, maar ook van bruikleen toegestaan door ontwerpers, biedt het Mode & Kant Museum een inzicht in de knowhow, de creativiteit en de geest van de Brusselse mode. Brussel wordt hier gezien als een open plek, een producent van verbindingen en emoties, die het Belgische design leven inblaast. Hoewel de Antwerpse school het vaakst in de schijnwerpers staat, belicht de tentoonstelling Brussels Touch de bijdrage van het Brusselse design tot de internationale bekendheid van de Belgische mode, en dit van de jaren 1980 tot vandaag. In het streven naar eigenheid en voortdurende vernieuwing is het Brusselse design, gesteund door internationaal gerenommeerde scholen zoals La Cambre Mode[s], tegen de internationale trends ingegaan. Naar het voorbeeld van deze eclectische creatie neemt de tentoonstelling de vorm aan van een vrij parcours dat 33 ontwerpers of creatieve entiteiten voorstelt.

Gesproken talen : Frans, Nederlands

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00