Le Timbre-poste
© Maison de l'Imprimerie

De Postzegel: conceptie, realisatie, passie

Het Maison de l'Imprimerie

De tentoonstelling die eind oktober in het Maison de l'Imprimerie in Thuin zal openen, zal een ander facet van de meervoudige wereld van de druk, die van de postzegel, verkennen. Voorwerp van het dagelijks leven, waarvan het gebruik wordt verkleind door de impact van virtuele mails, is niettemin een opmerkelijk voorbeeld van de kunst van het drukken. De geboorte van deze belasting zal worden uitgelegd en voorbeelden van oude postzegels zoals de zwarte penny of de eerste Zwitserse stempel in kleur worden gepresenteerd. De technieken van realisatie zullen ook worden benaderd om de rijkdom verborgen in deze paar vierkante centimeter beter te begrijpen. Naast gebruik is de verzameling ook belangrijk, maar verre van nu albums waar de rijen met stempels in de rij staan. De enthousiastelingen zullen praten over thema's of open klassen (dynamische presentaties van een verzameling postzegels). Er worden voorbeelden van verschillende soorten tentoongesteld. De postkunst, artistieke aanpak waarbij de postzegel het "kader" verlaat om een ​​enorme ruimte op de envelop in te passen, zal ook worden opgeroepen. Het Maison de l'Imprimerie werkt aan deze tentoonstelling in samenwerking met de communale bibliotheek "Roger Foulon" van Thuin, waar enkele voorbeelden van postkunst worden tentoongesteld met de tentoonstelling Merci facteur! Met de steun van het Waals Gewest, de Federatie Wallonië-Brussel, de stad Thuin en de provincie Henegouwen. De eerste zondag van de maand is het museum geopend van 13.00 tot 18.00 uur. Gratis toegang! Laatste invoer een uur voor sluitingstijd! Het museum is gesloten op feestdagen! Jaarlijkse sluiting: van 23 december 2018 tot 7 januari 2019.

dinsdag tot en met zaterdag

Open op:

• Dinsdag van 9:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 17:00