detail van : Pedro de Mena, Ecce Homo
© Dominique Provost

De Mena, Murillo, Zurbarán. Meesters van de Spaanse Barok

Museum Sint-Janshospitaal

Het Sint-Janshospitaal vormt tijdelijk het decor voor prachtige Spaanse kunst uit de zeventiende eeuw. In de monumentale ziekenzalen worden ruim 20 religieuze sculpturen en schilderkunst tentoongesteld, boordevol passie. Een zeldzame gelegenheid om kennis te maken met een weinig bekend aspect van Spanjes Gouden Eeuw. Hoogtepunt van de tentoonstelling, naast schilderijen van beroemde meesters als Murillo en Zurbarán, is een groep van zes hyperrealistische sculpturen van de grootste beeldhouwer van de Spaanse barok, Pedro de Mena. In samenwerking met het Musée National d'Histoire et d'Art te Luxemburg.

vrijdag tot en met zondag

Mariastraat 38
8000 Brugge