Lost & Found North-7 Expedition
© M HKA

Lost & Found North-7 Expedition

M HKA

North-7 is een kunstenaarscollectief dat in 2013 opgericht werd door studenten van de School voor Jonge Kunstenaars van Sint-Petersburg, en de PRO ARTE Stichting voor Cultuur en Kunst in Sint-Petersburg. De groep bestaat momenteel uit Alexandr Tsikarishvili, Nestor Engelke, Petr Dyakov, Leonid Tskhe, Anna Andrzhievskaia, Nestor Kharchenko, Oleg Khmelev, Liza Tsikarishvili, Sasha Zubritskaya en vrienden.

De kunstenaars voeren onderzoek naar thema’s zoals identiteit en politiek zonder rekening te houden met bestaande institutionele voorschriften en/of intellectuele tendensen. Hoewel de groep experimenteert met zeer uiteenlopende media en er een heterogene vormentaal op na houdt, spelen performances een essentiële rol in hun artistieke praktijk.

Met de zaalvullende installatie 'North-7 Museum' maakt het kunstenaarscollectief voor het M HKA een eigen museum in de vorm van een klassieke tempel, dat documentatie over en archief van al hun artistieke projecten en activiteiten bevat.

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 11:00 tot 18:00