Bike-plugged
© Keramis

François Curlet. Mega Mug & Bike-plugged

Keramis, Centrum van de Keramiek

Van 26 juni tot 7 november 2021 presenteert de Franse kunstenaar François Curlet zijn nieuwste creaties in de installatie "Mega Mug & Bike-plugged" in Keramis.

François Curlet, geboren in Parijs in 1967, is een hedendaagse kunstenaar. Hij verhuisde op 22-jarige leeftijd naar Brussel en werkt nu tussen België en Frankrijk.

Sinds het einde van de jaren tachtig ontwikkelt hij een oeuvre waarin de materiële wereld wordt ontmanteld, ontwricht en vervormd door middel van alledaagse poëzie. Als readymades ensceneert hij afgeleide of tegengebruikte objecten in een afgebakende ruimte waaraan een vertelling wordt toegevoegd. Het werk van Curlet is doordrenkt met humor en genereert dialogen die verwijzen naar artistieke cultuur en populaire cultuur.

In 2020 wordt hij uitgenodigd om een ​​editie te bedenken in het Atelier de Keramis. François Curlet stelt zich een megamok voor die de rondingen van een vrouwelijke buste zou volgen. Gevormd door Olivia Mortier, technicus keramist van het museum, zal de serie 8 onevenredige mokken opleveren.

tot en met

Place des Fours-Bouteilles 1