Le tour du BELvue
© Le tour du BELvue

De ronde van BELvue

Een interactieve rondleiding door het BELvue museum, met eerst een zoektocht naar informatie in kleine groepen en daarna een levendig spel met vragen over België.

De deelnemers ontdekken eerst in kleine groepjes een thematische zaal van het museum en presenteren, op de manier van een gids, het resultaat van hun bezoek aan de rest van de groep. Dan begint de "ronde van BELvue"! Verdeeld over verschillende teams spelen de deelnemers een originele quiz en worden ze echte experts op het gebied van België en zijn geschiedenis.
De ronde van BELvue is een zeer interactief bezoek waarbij iedereen de inhoud van het museum op zijn eigen manier ontdekt. De dynamiek van het spel provoceert uitwisseling en plezier binnen de groep.

TWEE MOGELIJKHEDEN TOT BEZOEK:
1. Zelfstandig → De groepsleider moet de activiteit vooraf voorbereiden en begeleiden tijdens het bezoek aan het BELvue. Een educatief dossier is beschikbaar op www.belvue.be - gratis.
2. Met een animator van het BELvue → data op aanvraag - 50€.

Er zijn verschillende versies van de ronde van BELvue ontwikkeld, waaronder een versie voor Franse taalleerlingen (FLE).

Alle dagen open

Paleizenplein 7