grafiek
© SteM SN

Vrouwen charmeren met graveren - tentoonstelling verlengd tot 13 december

SteM Sint-Niklaas - afdeling SteM Zwijgershoek

De tijd dat het ex libris een louter gebruiksobject was om de eigendom van een boek te staven, ligt ver achter ons. Inmiddels is deze waardevolle kleingrafiek uitgegroeid tot ‘grote kunst op klein formaat'. N.a.v.de Internationale Vrouwendag 2020 en in de geest van de 50ste verjaardag van de Stedelijke Cultuurraad zal de Belgische ex-librisvereniging Graphia een overzichtstentoonstelling samenstellen met boekmerken die exclusief door kunstenaressen werden ontworpen. Graphia is een bevoorrechte partner van het SteM Sint-Niklaas en de Bib en voert reeds meer dan 60 jaar actief promotie voor het ex libris .
Voor deze uitzonderlijke tentoonstelling zal de gerenommeerde ex-librisverzamelaar Lodewijk Deurinck ruim 100 topstukken van internationale ex-librisontwerpsters selecteren uit zijn vermaarde collectie. Met dit initiatief laat men gerenommeerde grafica’s de gevoelige snaren van het publiek beroeren. Met tal van randactiviteiten beoogt men met deze gezamenlijke inspanning, De Vrouw artistiek in de schijnwerper te brengen en daarvoor ook in Sint-Niklaas de nodige waardering op te wekken.
Opening in samenwerking met het “Klarinet-ensemble van Harmonie De Toekomst” op zondag 8 maart 2020 om 11 u in de Gerard Gaudaenzaal.
Finissage in samenwerking met het “Klarinet-ensemble van Harmonie De Toekomst” op zondag 13 december 2020 om 11 uur in de Gerard Gaudaenzaal.
Rondleidingen door voorzitter Jack van Peer op zondagen 13 september en 18 oktober om 11 uur en 15 november om 14.30 uur. Voor alle drie deze activiteiten vragen wij jou om in te schrijven!

Hou zeker de openingsdatum voor musea, opgelegd door de overheid, in het oog.

zondag tot en met zondag

Zwijgershoek 14
9100 Sint-Niklaas