Carnaval 547
© Musée International du Carnaval et du Masque

Internationaal Museum van het Carnaval en het Masker

Het verhaal begint in 1975 wanneer Samuël Glotz een museum inwijdt waar de Europese maskertradities tegenover elkaar gesteld worden: de overeenkomsten tussen hen, maar ook de culturele diversiteit waarvan ze getuigen zijn frapperend. Sindsdien is het Museum almaar groter geworden en bewaart vandaag ongeveer 10 000 maskers en kostuums (maar ook voorwerpen die gebruikt worden in diverse rituelen of feesten, muziekinstrumenten, marionetten, affiches). Het Museum toont de vele gezichten van het masker: het masker in Europa, Azië, Afrika, Oceanië en Amerika, over het carnavalsmasker, het toneelmasker of het rituele masker, tot het archeologische, oude of hedendaagse masker. Het Maskermuseum is een actieve instelling met veel verschillende facetten: vaste en tijdelijke tentoonstellingen (ook buiten het Museum), publicaties, animaties (workshops, vakantieateliers, verjaardagsfeestjes...), documentatiecentrum enz. Ticketverkoop tot 16u30. Gesloten op maandag, op Aswoensdag en op 1 november.

• Maandag gesloten
  • Dinsdag van 9:30 tot 17:00