Land van Waas
© SteM

Het Land van Waas in oude kaarten II - TIP: volg de digitale rondleiding

Tijdelijk gesloten

SteM Sint-Niklaas - afdeling Mercatormuseum (tijdelijk gesloten wegens renovatie)

De Koninklijke Oudheidkundige Kring van het Land van Waas diept uit haar archief enkele unieke oude kaarten van haar werkingsgebied op.
De bezoeker ontdekt kaarten van:
• inpolderingen
• de (internationale) grenzen en hun evolutie
• de bewoning en de eigendomsverhoudingen
• het wegennet
• rivieren en kanalen
• forten, linies en oorlogen
We tonen gedrukte kaarten, unieke handschriftelijke kaarten en kaartboeken van bekende en minder bekende cartografen en landmeters.
Aanwinsten uit het voorbije decennium in de verzameling van de Kring worden in de kijker gezet.
Het resultaat zal ongetwijfeld in de smaak vallen van liefhebbers van cartografie en van de Wase geschiedenis.
In het toegangsticket zit een drankbon inbegrepen.
TIP: Ga naar onze website en volg de digitale rondleiding.
Hou zeker de richtlijnen voor opening musea die door de overheid worden opgelegd in het oog.
Le Centre royal d'archéologie du Pays de Waas (KOKW) déterre quelques anciennes cartes uniques de sa portée dans ses archives.
Le visiteur découvre des cartes de:
• remise en état des terres
• les frontières (internationales) et leur évolution
• relations d’habitation et de propriété
• le réseau routier
• rivières et canaux
• forts, lignes et guerres
Nous montrons des cartes imprimées, des cartes manuscrites uniques et des livres de cartes de cartographes et d'arpenteurs connus et moins connus.
Les acquisitions de la dernière décennie dans la collection du Cercle sont mises à l'honneur.
Le résultat plaira sans aucun doute aux amateurs de cartographie et d'histoire de Wase.
Compris dans le ticket d'entrée: une boisson.

Tijdelijk gesloten

zondag tot en met zondag

Zamanstraat 49D
9100 Sint-Niklaas