Drie eeuwen grafische industrie
© Corlazzzoli

Drie eeuwen grafische industrie

Industriemuseum

De drukkerijafdeling van het Industriemuseum neemt je mee naar de drukkerijen van weleer. Een wervelende reis doorheen drie eeuwen grafische industrie. Van 1750 tot vandaag. Fascinerende foto’s, knap drukwerk, sierlijke letters en imposante drukpersen laten je proeven van de grafische (r)evoluties van de voorbije eeuwen. Geen typische tijdlijn vol historische ijkpunten, maar een interactieve, met verhalen doorspekte expo.

Gepassioneerde vakmensen en vrijwilligers hebben doorheen de jaren de vele drukpersen gerestaureerd en onderhouden, waardoor de meeste machines vandaag opnieuw draaien. Je vindt hen regelmatig op één van de maakplekken, waar ze diverse druktechnieken en -machines demonstreren.

Doorheen de tentoonstelling maak je ook je eigen minizine.

woensdag tot en met dinsdag

Open op:

• Maandag van 10:00 tot 18:00