o v n i s
© © Luis Bellenger

o v n i s

Design Museum Brussels

In haar Brusselse atelier doet Isabelle van Oost constant onderzoek en creëert ze verlichting uit gerecycleerde kunststoffen. Geboren in 1960 in Rio de Janeiro, studeerde zij scenografie aan ENSAV-La Cambre. Als ontwerpster, schilderes, scenograaf en beeldend kunstenares, verdeelt zij haar professionele loopbaan tussen België en Brazilië. Al meer dan 35 jaar ontwerpt zij haar lampen uit verschillende materialen zoals glasvezel, glas en metaal. Vandaag ontwerpt zij haar lampen aan de hand van de recuperatie van onze alledaagse kunststoffen voorwerpen (taartvormen, vergieten, trechters, enz.).

Door haar creaties nodigt ze ons uit om met een nieuwe blik naar deze materialen en voorwerpen te kijken. Zij speelt met schaduwen, licht en transparantie om lampen te creëren, een soort hangende architectuur: torens, pagodes of zwevende steden. Haar nieuwe collectie O.V.N.I.S, geïnspireerd op eivormige vormen, wordt voor het eerst voorgesteld in het Design Museum Brussels.

woensdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 11:00 tot 19:00