Marc Wallican
© Marc Wallican

KOERS - Museum van de Wielersport

KOERS. Museum van de Wielersport

KOERS heropende in de zomer van 2018 de deuren met een nieuwe inrichting. Verwacht je aan een interactieve rit door de geschiedenis van de fiets en het wielrennen met op het parcours uitzonderlijke trofeeën, een Service Course volgestouwd met koersfietsen, beklijvende actiebeelden en een regenboog van wielercollectiestukken.

Maar KOERS is meer dan louter een museum. Het is de plek bij uitstek waar jong en oud het wielervirus en de fietsmicrobe opdoen en waar je de passie voor de fiets en de wielersport deelt en beleeft.

KOERS is het ideale vertrek- en eindpunt voor fietsers. Je vindt er oplaadpunten, fietslockers en douches. Voor een gezellige finish of een energierijke bevoorrading kan je terecht in het KOERSkaffee. Bij mooi weer is het zonnig terras in de kindvriendelijke museumtuin een ware trekpleister.

• Maandag van 10:00 tot 17:00
  • Dinsdag van 10:00 tot 17:00