kaartlezer
© SteM

Back to the map. Navigeren met kaart, kompas en digitaal. Lezing door Christophe Deblaere

SteM Sint-Niklaas - afdeling SteM Zwijgershoek

In deze lezing leer je navigeren met kaart en kompas. Je leert welke kaarten de beste wandelkaarten zijn en hoe je een kompas kiest. Je leert hoe je een kaart leest (schaal, noordpijl, legende), welke coördinaten er bestaan en hoe je het reliëf kan zien. Hoe je een kaart oriënteert, hoe je navigeert en hoe je koers kan lopen. We hebben het ook over digitale kaarten en waarom een autonavigatiesysteem totaal onbruikbaar is op terrein. En waarom een goede wandel app op je gsm en een papieren kaart perfect samengaan. Met deze degelijke basisopleiding kan je op weg om de praktijk op het terrein zelf te leren navigeren.

Je kan je tickets vanaf 12 augustus reserveren via onze website www.museasintniklaas.be

Museumpasssers betalen 8 EUR.

tot

Zwijgershoek 14