Pico Bogue en famille
© Alexis Dormal en Dominique Roques, ©Daniel Fouss / BSC

Pico Bogue en zijn familie

Belgisch Stripmuseum

In deze originele familiereeks verstript de Belg Alexis Dormal de verhalen van zijn moeder Dominique Roques. Inspiratie halen ze uit hun dagelijks leven, maar ook uit strippersonages als Calvin & Hobbes en Mafalda. Zo creëren moeder en zoon samen een warm, levendig en ondeugend universum, dat ingekleurd met aquarel nog vlotter en spontaner aandoet.
Pico Bogue is een ondeugend jongetje, dat samen met zijn zusje Ana Ana opgroeit in zijn familie. Zijn soms snedige opmerkingen vormen vaak een afspiegeling van de vragen en tegenstellingen in onze maatschappij. Hij wordt afgebeeld in zijn dagelijks leven, met zijn familie, op school of op vakantie. Pico is nieuwsgierig en stelt allerlei vragen aan zijn familie. De reeks gaat in op universele thema’s zoals liefde, vriendschap, kunst en de zin van het leven, die tot elk van ons spreken en ons raken. Het Belgisch Stripcentrum nodigt jong en oud van harte uit om kennis te maken met dit innemende universum vol humor en vrolijkheid!

Curator van de tentoonstelling: Mélanie Andrieu.
Met de steun van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Gesproken talen : Engels, Frans, Nederlands

dinsdag tot en met zondag

Open op:

• Woensdag van 10:00 tot 18:00