Bokrijk

Openluchtmuseum Bokrijk (heropening 30/03)

Benieuwd waar onze huidige gebruiken en tradities vandaan komen? In het Openluchtmuseum Bokrijk ontdek je hoe het verleden onze toekomst inspireert!
Met BKRK ‘bokrijk brandmerkt’ vertelt Bokrijk een verhaal over
vakmanschap van vandaag, gisteren en morgen. Na de kunst van het brood bakken, stondin 2018 textiel in de kijker. In de expo BKRK Textiel vertelt ontwerper Tim Van Steenbergen zijn visie op textiel. Je bewondert in het museum demonstraties en kan ook zelf de handen uit de mouwen steken tijdens boeiende ateliers. Of leef je uit in de speelschuur waar traditionele volksspelen zoals kegelen of krulbollen een eigentijdse make-over kregen.
Wil je als volwassenen ook aan de slag? En zoek naar dat tikkeltje meer? Dan is atelier+ voor jou de ideale oplossing! Hier ontdek je tijdens een workshop van 2 tot 4 uren onder begeleiding van een vakman verfijnde technieken en maak je je eigen gepersonaliseerd ontwerp. Deze ateliers zijn op reservatie.
infobokrijk@limburg.be

Alle dagen geopend in de maanden juli en augustus.
Periode eind oktober - begin april gesloten.

€12,5 Gratis met museumpas

• Maandag gesloten