The Wunderkammer Residence - Studio Hans Op de Beeck & Studio MOTO
© Studio MOTO & Hans Op de Beeck - The Wunderkammer Residence / © Juliaan Lampens - Woning Van Wassenhove

Ontdek onze residenties

Museum Dhondt-Dhaenens (tijdelijk gesloten wegens renovatie)

Twee radicale gebouwen die openstaan voor radicale ideeën.
De residenties van het museum Dhondt-Dhaenens zijn een belangrijke reflectieve en creatieve 'meander' van het museum. Het contact met kunstenaars en onderzoekers staat voorop om zo de Leiestreek als een historisch belangrijke inspiratieplek voor kunstenaars te activeren.

Tegelijk zijn ze op zichzelf ook bijzondere staaltjes Belgische architectuur: de Woning Van Wassenhove, ontworpen door Juliaan Lampens, is een verrassend warme brutalistische eenpersoonswoning uit 1974 en The Wunderkammer Residence, een kunstwerk van Hans Op de Beeck i.s.m. studio MOTO, een verstilde monoliet met daarin de persoonlijke bibliotheek van Jan Hoet.

Ontdek deze bijzondere architecturale plekken en laat je inspireren!

• tot

museumlaan 14