collage oude meesters en jonge kunstenaars
© SteM - Expart

'Oude meesters. Jonge mensen.' Jongeren exploreren schilderijen uit de 17de eeuw.

Tijdelijk gesloten

SteM Sint-Niklaas - afdeling De Salons

Kunstwerken weerspiegelen verhalen, verlangens, belangen en opvattingen die steeds verschuiven.
Een 20-tal studenten, scholieren, kunstenaars, kunstwetenschappers, theater-en tentoonstellingsmakers gaan op zoek naar die verschuivingen. Samen exploreren ze de schilderijen van meesters uit de 17de eeuw opgediept uit de museumcollectie.
Wat deze zoektocht met jongeren ‘doet’ kan je ontdekken in de groeiende tentoonstelling ‘Oude meesters. Jonge mensen.’ in de Salons. Topwerken van Willem Claesz Heda, Joost de Momper en Gerard de Lairesse, reeds vanaf 13 februari te zien, worden stelselmatig aangevuld met werken en opvattingen van jonge mensen.

Je kan deze zoektocht online meevolgen via instagram@oudemeesters.jongemensen of offline in de Salons.
Hou ook zeker de covid 19-maatregelen in de gaten. Deze kunnen van week tot week verschillen.
‘Oude meesters. Jonge mensen.’ is een intrigerende samenwerking tussen JC Den Eglantier,
SteM Sint-Niklaas en beeldend kunstenaar Paul L. Van Haegenbergh.

Dit traject vormt een boeiende participatieve aanvulling op de tentoonstelling ‘Atlas Maior, de mooiste atlas van de wereld’ in het Mercatormuseum.

Toegangsprijs: 2 euro, met korting 1 euro
MuseumPASS, lerarenkaart, kinderen tot en met 12 jaar, European Disability Card, begeleiders mensen met een beperking, zondag tussen 11 en 13 uur: gratis

Info, reservatie en ticketaankoop via www.museasintniklaas.be

Tentoonstelling in samenwerking met Expart

Les œuvres d'art reflètent des histoires, des désirs, des intérêts et des points de vue qui changent constamment.
Une vingtaine d'étudiants, d'élèves, d'artistes, de scientifiques de l'art, de créateurs de théâtre et d'expositions recherchent ces changements. Ensemble, ils explorent les peintures de maîtres du XVIIe siècle extraites de la collection du musée.
Vous pouvez découvrir ce que cette recherche 'fait' avec les jeunes dans l'exposition grandissante en changeante "Vieux maîtres. Jeunes artistes' dans les Salons. Les meilleures œuvres de Willem Claesz Heda, Joost de Momper et Gerard de Lairesse, déjà visibles à partir du 14 février, sont systématiquement complétées par des œuvres et des vues de jeunes.

Vous pouvez suivre cette recherche en ligne via instagram@oudemeesters.jongemensen ou hors ligne dans les Salons.

'Vieux maîtres. Jeunes artistes.' est une collaboration intrigante entre JC Den Eglantier,
SteM Sint-Niklaas et l'artiste visuel Paul L. Van Haegenbergh.

Cet itinéraire est un ajout participatif fascinant à l'exposition 'Atlas Maior, le plus bel atlas du monde' au Musée Mercator, Zamanstraat 49D (à 5 min des Salons).

Prix ​​d'entrée: 2 euros, possibilité d'une réduction de 1 euro
MuseumPASS, carte professeur, enfants jusqu'à 12 ans inclus, carte européenne de handicap (European Disability Card), accompagnateurs pour personnes handicapées, dimanche de 11h à 13h: gratuit
! A ne pas oublier de faire avant votre visite:
Infos, réservation et achat de billets via www.museasintniklaas.be

Tijdelijk gesloten

zaterdag tot en met zondag

Open op:

• Donderdag van 13:30 tot 17:00