US OR CHAOS. a/political collection @BPS22
© Leslie Artamonow

US OR CHAOS. a/political collection

BPS22 Museum voor kunst van de Provincie Henegouwen

US OR CHAOS (Wij of chaos) is de titel van een tentoonstelling die een veertigtal werken bijeenbrengt, hoofdzakelijk afkomstig uit de in Londen gevestigde collectie a/political. a/political koopt niet alleen werken, maar bouwt ook een relatie op met kunstenaars die de wereldwijde politieke en maatschappelijke problemen niet schuwen, en neemt zelf het initiatief voor de productie van hun projecten.

De tentoonstelling is geïnspireerd op de repliek van een agent van de oproerpolitie tegen een lid van het Spaanse kunstenaarscollectief Democracia. Ze is opgezet rond controletechnieken, intimidatiepraktijken (vervolgingen, gevangenzetting enz.) en diverse verzetsstrategieën. De geselecteerde werken benadrukken volgens curatrice Becky Haghpanah-Shirwan, directrice van de collectie a/political, doelbewust de individuele, soms extreme daden van verzet of ongehoorzaamheid.

GESLOTEN op maandag, op 24, 25, 31 december en op 1 januari.
Gesloten tijdens de periodes van opbouw en afbraak van tentoonstellingen.

zaterdag tot en met zondag

Boulevard Solvay 22
6000 Charleroi