Karel Mechiels

Tijdelijk gesloten

SteM Sint-Niklaas - afdeling De Salons

De Visie van de Kunstenaar

“Mateloos de natuur bestuderen, tekenen tekenen tekenen naar de natuur.”

Naast zijn lange loopbaan als directeur van de Stedelijke Academie van Sint-Niklaas, was Karel Mechiels ook een gepassioneerde pleitbezorger en promotor van artistiek talent, curator van talloze tentoonstellingen en mee verantwoordelijk voor de bloei van het Sint-Niklase kunstleven in de tweede helft van de 20ste eeuw.
Maar op de eerste plaats bleef hij toch een kunstenaar in het diepst van zijn wezen. De centrale filosofie van zijn kunst stelt: Werken naar het leven. Door een rijke variatie van technieken, onderwerpen en doorgedreven métier slaagde Mechiels erin om zijn innerlijke wereld vast te leggen op doek.

Maak kennis met het oeuvre van deze veelzijdige kunstenaar in een tentoonstelling waar zijn leven, visie en veelzijdigheid grondig belicht worden.

En plus de sa longue carrière comme directeur de l’Académie de Saint-Nicolas, Karel Mechiels était également un ardent défenseur et promoteur du talent artistique, commissaire de nombreuses expositions et responsable de l’épanouissement de l'art vie à Sint-Niklaas dans la seconde moitié du XXe siècle. Mais à la première place, il est resté un artiste dans les profondeurs de son être. La philosophie centrale de son art : travailler à la vie. Par une riche variété de techniques, sujets et métier, Mechiels a réussi à transmettre son monde intérieur sur la toile. Apprenez à connaître le travail de cet artiste polyvalent dans une exposition où sa vie, sa vision et sa polyvalence seront discutés abondamment.

Tijdelijk gesloten

zondag tot en met zondag

Open op:

• Donderdag van 13:30 tot 17:00