S.M.A.K. gaat terug open | Reserveer je ticket vooraf
© SMAK Gent

SMAK - Stedelijk Museum voor Actuele Kunst

S.M.A.K.

S.M.A.K. toont kunstwerken uit de eigen collectie in dialoog met werken van hedendaagse kunstenaars uit alle hoeken van de wereld.
Aan de hand van hedendaagse kunst zoeken en geven we betekenis aan deze complexe en gefragmenteerde wereld. Daarbij zetten we maximaal in op toegankelijkheid en inclusiviteit, want kunst is voor iedereen. Omdat we experimenteren wordt elk bezoek boeiend.
Ontmoet kunstenaars met een verrassende en visionaire kijk op de wereld en zet je blik op scherp. Langzaam bekomen van de vele indrukken doe je in Crèmerie Guillaume of door een wandeling in het park.
S.M.A.K. heeft een rijk programma in aanbieding en koppelt dit aan een brede waaier van rondleidingen, workshops en interactieve ontdekkingstochten. Codewoorden van dienst zijn kijken, verwondering en doen.
Kom je in groep en wens je een inspirerende toer te volgen? Neem dan contact op met de medewerkers van BOEKjeBEZOEK en boek op voorhand een gids. (boekjebezoek@gent.be)
Een uitstap naar S.M.A.K. met kinderen? Kom op ontdekking met het hele gezin en beleef actuele kunst op eigen tempo!
Hou zeker onze agenda in de gaten voor uitdagende zoektochten in de lopende tentoonstellingen, creatieve workshops en kampen. Elke eerste zondag van de maand kan je met je (klein)kinderen interactief en creatief aan de slag in het museum.
Tijdens de schoolvakanties is het S.M.A.K. open van 10 tot 18 uur, gesloten op maandag.

Bekijk de toegankelijksheidsinfo van het museum

• Maandag gesloten

jan hoetplein, 1