Charline von Heyl - Snake Eyes
© Charline von Heyl, detail from Russian Jazz

Charline von Heyl - Snake Eyes

Museum Dhondt-Dhaenens (tijdelijk gesloten wegens renovatie)

Met Snake Eyes haalt het MDD de schilderkunst van Charline von Heyl (°1960, Mainz) voor de eerste keer naar België. De Duitse in Amerika wonende kunstenaar is gekend voor haar vernieuwende, radicale benadering tegenover abstracte schilderkunst sinds de jaren 1980. Eerder dan het abstraheren van de ons omringende realiteit, vormen de beelden die ontstaan tijdens het improviseren op het canvas de kern van haar praktijk. Haar werk wordt vooral gedreven door intuïtie – een kleur, een beweging, of een gemoedstoestand geeft aanleiding tot krachtige en gebalanceerde composities die een eindeloos aantal interpretaties toelaten. Contemplatie en verbeelding vormen de sleutels tot haar werk.

"Ik probeer met de schilderijen een voorsprong te nemen op taal. Of beter nog, op het gebruik van zinnen. . . Ik wil gewoon dat de kijker definities negeert en iets meer persoonlijks en kwetsbaars ervaart, een plek waar gedachten en gevoelens elkaar ontmoeten, waar kijken aanvoelt als denken.” - Charline von Heyl

Charline von Heyl – Snake Eyes is georganiseerd in samenwerking met Deichtorhallen Hamburg & The Hirshhorn Museum and Sculpture Garden Washington DC.

zondag tot en met zondag

museumlaan 14
9831 Deurle (Sint-Martens-Latem)