logo Mu.ZEE
© logo Mu.ZEE

Vincent Meessen & Samson Kambalu - History without a past

Mu.ZEE, Kunstmuseum aan Zee

Mei 1968 wordt doorgaans geassocieerd met oproer en studentenrellen in Parijs. Wereldwijd breken protesten uit, schreeuwend dat het anders moet. Er is een ‘revolutie’ nodig en een van de opvallendste geluiden komt van de situationisten. Deze internationale avant-garde beweging was fel gekant tegen de heersende consumptiemaatschappij. De aanpak van deze groepering en de weerklank ervan op de hedendaagse samenleving inspireren Vincent Meessen en Samson Kambalu om hun werk samen te brengen in History without a Past. Het zaadje voor deze tentoonstelling wordt – onbewust – geplant tijdens de Biënnale van Venetië in 2015, waar beide kunstenaars aanwezig waren met werk dat geïnspireerd is op de internationale avant-garde beweging. Te ontdekken in Mu.ZEE tot 17 mei 2020.

zaterdag tot en met zondag

Romestraat 11
8400 Oostende