Gezinsactiviteit 'De Gele Spoorlijn'

De titel verwijst naar De Gele Rivier die door China stroomt. We werkten hiervoor samen met Amadeo Kollectif, een kunsteducatieve organisatie in Schaarbeek.

Dit keer is het Jean, een gepensioneerde Belgische ingenieur, die je verwelkomt.

Tijdens je bezoek kom je vijf leuke speltorens tegen op verschillende plaatsen in het museum.

Aan de hand van deze speltorens kom je met de hele familie meer te weten over het boeiende verhaal van de spoorlijn Peking-Hankow en over Train World. Bij de torens kan je puzzelen, quizzen, korte animaties bekijken, een buitenaardse machine uitvinden en nog heel wat meer.

Na de vijf torens wacht er nog een knutselopdracht. Laat je zelfgemaakte tekeningen tot leven komen met een eigen geknutselde zoötroop!

Meer info

Gesproken talen : Duits, Engels, Frans, Nederlands

vrijdag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 10:00 tot 17:00