Maarten Van Severen – Het wilde ding
© Design Museum Gent

Maarten Van Severen – Het wilde ding

Tijdelijk gesloten

Design Museum Gent (gesloten wegens renovatie)

Het wilde ding is de tweede editie van Maarten Van Severen & Co, de opstelling hedendaags design die laat zien wat vormgeven voor Maarten Van Severen (1956-2005) betekende.
De presentatie legt verbanden tussen het oeuvre van de bekendste Belgische ontwerper van zijn generatie en werk van andere ontwerpers en kunstenaars.
Ze belicht aspecten van vormgeving die nog steeds relevant zijn voor ontwerpers van vandaag.
In Het wilde ding gaat het werk van Maarten Van Severen in dialoog met bezielde objecten van geestverwanten.
Het minimalisme waartoe men hem steevast rekent, wordt met deze tentoonstelling definitief bezworen.
Maarten Van Severen noemde zichzelf een maximalist, omdat het ontwerpen van dingen die tot de essentie herleid zijn, een maximale inspanning vergt.
De kracht van zijn ontwerpen zit in de spanningsboog tussen hun archetypische vorm en de intensiteit waarmee hij ze maakte.
Aanvankelijk met de hand, later semi-industrieel en industrieel.
Op 24 en 31 december sluit het museum om 16:00 uur.
Tijdens de kerstvakantie gesloten op 25 december en 1 januari, open op woensdag 29 december en 5 januari 2022
Bekijk de toegankelijksheidsinfo van het museum

Tijdelijk gesloten

Jan Breydelstraat 5