© Tramaine de Senna
© © Tramaine de Senna

UNIVERSAL FOLKLORE / FARAH ATASSI & TRAMAINE DE SENNA

Permekemuseum

Tijdens het Zomerfestival organiseert het Permekemuseum een tentoonstelling met hedendaagse kunst. Het leven en werk van Constant Permeke vormt de inspiratie voor de uitnodiging van twee kunstenaars.
Farah Atassi (Be) en Tramaine de Senna (USA) zijn in 2018 te gast. Het gebruik van folkloristische motieven verbindt hen aan Permeke. In de eerste helft van de twintigste eeuw namen Permeke en verschillende tijdgenoten de vormen van maskers en sculpturen uit Afrika over. Steeds meer kunstenaars bestudeerden vervolgens ook de context rondom die objecten en werden zich bewust van hun gekleurde blik ten opzichte van ‘de ander’.
Farah Atassi en Tramaine de Senna analyseren motieven die op verschillende plaatsen in de wereld voorkomen in uiteenlopende kunstvormen. Ze gaan op zoek naar de betekenislagen binnen een universele beeldtaal die een opdeling tussen hoge en lage kunst volledig verloochent.

02.09.2018 : 14 tot 16u
Meet & Greet met Farah Atassi en Tramaine de Senna.
Beide kunstenaars nemen je mee in de tentoonstelling
(Tijdens Permekes Boekentuin). Inschrijven via info@muzee.be

tot en met