Wasterlain, de werelden van een verhalenverteller
© Wasterlain, de werelden van een verhalenverteller

Wasterlain, de werelden van een verhalenverteller

Stripmuseum - Brussel

Het werk van Wasterlain, bewonderd door vele grote tekenaars, schetst een kleurrijk universum dat is doordrongen van een diepgeworteld humanisme.
Dokter Zwitser debuteerde in 1976 in het tijdschrift Spirou en werd in de Belgische stripwereld in twee opzichten als baanbrekend beschouwd. In de eerste plaats om zijn grafische originaliteit, maar ook om de dromerigheid die uitgaat van het hoofdpersonage dat zich door de lucht verplaatst met zijn rode hoge hoed en dito cape. Marc Wasterlain, die nooit vergeet dat hij zich op de eerste plaats tot kinderen richt, houdt ook een spiegel van zijn tijd voor en vertelt vanuit eenzelfde dichterlijke ingesteldheid de avonturen van fotografe Sarah Spits, een doortastende heldin die als reporter de wereld rondreist. Welkom op de kattenplaneet en op het eiland van de vlindermensen, waar Marc Wasterlain u op sleeptouw neemt in zijn fantasierijke, grappige en boeiende wereld!

dinsdag tot en met zondag

Open op:

• Maandag van 10:00 tot 18:00